V predchádzajúcom článku sme Vám predstavili budúcnosť vodíkovej dopravy. Začiatkom tohto roka dorazil do Maďarska autobus na vodíkový pohon, ktorého cieľom je, aby miestny prevádzkovatelia MHD, ktorí majú o technológiu záujem, testovali palivové články na vodík. Cieľom projektu je predviesť autobus a vybudovať regionálnu dopravu vodíkových autobusov s palivovými článkami.
Tankovanie autobusu H2.City Gold.
Trojdverový mestský autobus, ktorý sa zúčastňuje projektu, má dojazd 400 kilometrov a možno ho natankovať už za 9 minút pri prevádzke s nulovými emisiami a veľmi nízkou hlučnosťou. Autobusy s palivovými článkami sa tankujú vodíkom na vysokovýkonných vodíkových čerpacích staniciach. Nielen takáto čerpacia stanica na vodík musí byť uzemnená, ale aj samotný autobus musí byť uzemnený na rovnaký potenciál ako je čerpacia stanica. Na tejto čerpacej stanici v Maďarsku je použitý uzemňovací systém od nášho partnera Newson Gale. Pre tieto uzemňovacie systémy má pre Českú a Slovenskú republiku Extec výhradné zastúpenie.
Čoskoro vzniknú ďalšie vodíkové čerpacie stanice aj na Slovensku, keďže záujem o vodíkové nákladné autá a autobusy je veľký a budúcnosť mestskej hromadnej dopravy je v moderných technológiach.
Zdroje:
(1) EXTEC
(2) Newson Gale